δημιουργική … γραφή

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Αποκρυπτογραφώντας το δίσκο της Φαιστού

Την ιδέα μου τη δώσατε εσείς και επειδή μου άρεσε λέω να το συνεχίσω. Ας προσπαθήσει λοιπόν, όποιος θέλει, να φτιάξει μια δική του ιστορία, αποκρυπτογραφώντας το δίσκο της Φαιστού. Όπως ήδη γνωρίζετε, οι μέχρι τώρα απόπειρες απέτυχαν, όσοι όμως προσπάθησαν να διατυπώσουν υποθέσεις για το περιεχόμενο του κειμένου που απεικονίζεται, υποστήριξαν ότι πρόκειται για κάποια προσευχή, ή τη διήγηση μιας ιστορίας, την αποτύπωση και απόδειξη ενός γεωμετρικού θεωρήματος, ή την καταγραφή ενός ημερολογίου κ.α. Η δική σας φαντασία και εφευρετικότητα πού θα μας οδηγήσει άραγε; Θα δούμε...



Αυτά είναι τα σύμβολα της πρώτης πλευράς:

(A1) 021213011846 (A2) 244012 (A3) 29450746 (A4) 292934
(A5) 0212044033 (A6) 27450712 (A7) 274408 (A8) 02120618[.]
(A9) 312635 (A10) 0212411935 (A11) 01414007 (A12) 021232233846
(A13) 3911 (A14) 022725102318 (A15) 280146 (A16) 0212312646
(A17) 02122727353721 (A18) 332346 (A19) 0212312646 (A20) 022725102318
(A21) 280146 (A22) 0212312646 (A23) 02122714321827 (A24) 0618171946
(A25) 312612 (A26) 02121301 (A27) 23193546 (A28) 100338
(A29) 02122727353721 (A30) 1301 (A31) 100338

και αυτά της δεύτερης, με τη σειρά που απαντούν στη σπειροειδή διάταξη του δίσκου:

(B1) 0212224007 (B2) 27450735 (B3) 0237230546 (B4) 222527
(B5) 33242012 (B6) 1623184346 (B7) 13013933 (B8) 1507130118
(B9) 22374225 (B10) 07244035 (B11) 02263640 (B12) 27253801
(B13) 2924242035 (B14) 161418 (B15) 293301 (B16) 0635323933
(B17) 02092701 (B18) 2936070846 (B19) 290813 (B20) 29450746
(B21) 222936070846 (B22) 27342325 (B23) 071835 (B24) 07450746
(B25) 07241824 (B26) 222936070846 (B27) 0930391807 (B28) 0206352307
(B29) 29342325 (B30) 450746

Να δούμε ποιος θα κερδίσει τη δόξα!

5 σχόλια:

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Με δέχεστε στην κριτική επιτροπή, μια και μου λείπει η φαντασία, για να φτιάξω ιστορία;
Αλλά κι αν δε με δέχεστε, θα παραμείνω με πολύ ενδιαφέρον θεατής.
Χαιρετισμούς

annboukou είπε...

Φυσικά και σε δεχόμαστε! Κι αν πάλι ξεπεράσεις τον αρχικό δισταγμό πολύ θα θέλαμε να δούμε και την ιστορία σου ... κι ας νομίζεις ότι "σου λείπει η φαντασία". Τρώγοντας έρχεται η όρεξη!

Stergios Nastopoulos είπε...

Μια ιδέα: Βάλε τους μαθητές σου να γράψουν κάτι σε Γραμμική Β' γραφή. Να καταλάβουν τις δυσκολίες αποκρυπτογράφησης, αλλά και σύνταξης σε συλλαβική γραφή. (Χαζό, έ!)

annboukou είπε...

όχι βέβαια Στέργιο, δεν είναι καθόλου χαζό!!! θα ἠταν πολύ ενδιαφέρον να νιώσουν έστω και από την ανάποδη τη συγκίνηση της αποκρυπτογράφησης. Θα το προτείνω, αλλά με το φόρτο που έχουν δεν ξέρω αν θα ανταποκριθούν.

Athanasia Papachristou είπε...

Πολύ ωραία ιδέα! Βρήκε ανταπόκριση από τους μαθητές; Θα ήθελα να την δοκιμάσω και στην τάξη μου.
Συγχαρητήρια για τη δουλειά σου! Είναι σπουδαίο να καλλιεργείς τη φαντασία.