δημιουργική … γραφή

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ Ν.Ε. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ "ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ"

Το κτήριο του Γυμνασίου στο Ηράκλειο Κρήτης, 1902. 

Ν. Καζαντζάκης, Αναφορά στον Γκρέκο (1961)



Άντον Τσέχοφ, Διηγήματα (1883-1888 περίπου)

Σχολείο στο Polotz της Ρωσίας, περίπου το 1890.



Κώστας Ταχτσής, Τα ρέστα (1972)

Σχολείο στην Αθήνα, περίπου στα μέσα της δεκαετίας του 1980.



Κατίνα Παππά, Στη συκαμιά από κάτω -Κι άλλα διηγήματα (1935)


Αθήνα 1937-38, 2ο Γυμνάσιο Θηλέων 





Φωτογραφίες από το ελληνικό σχολείο παλιότερων χρόνων

View more presentations or Upload your own.

Κι επειδή φέτος μαθαίνουμε στα πλαίσια της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και για την εκπαίδευση κατά τον 5ο π.Χ. αιώνα, δείτε και τον ακόλουθο σύνδεσμο:



O ΑΡΚΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Τι σχολείο θέλουμε;

Σήμερα, στα πλαίσια της εφαρμογής του πιλοτικού προγράμματος για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας, ομάδα μαθητών της Α΄ Γυμνασίου και οι αντίστοιχοι καθηγητές, υποδεχθήκαμε τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Γιάννη Αναστασάκη και δύο ακόμη από τους ηθοποιούς της παράστασης "Ο Σιμιγδαλένιος", που ανεβαίνει από την Παιδική-Νεανική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Ι., τον Παναγιώτη Παπαϊωάννου και τον Κυριάκο Μαρκάτο. 
Ο Γ. Αναστασάκης διάβασε για μας αποσπάσματα από το βιβλίο του ηπειρώτη συγγραφέα Σωτήρη Δημητρίου, "Η σιωπή του ξερόχορτου".  







Στο βιβλίο του ο Σωτήρης Δημητρίου παρουσιάζει, σαν ένας άλλος Πλάτωνας, μια ουτοπική πολιτεία, που οργανώνεται με βάση την ελευθερία και τη γνώση στην περιοχή των νησιών του Αιγαίου. Στην πολιτεία αυτή η εργασία περιορίζεται στο ελάχιστο και οι πολίτες της από τα πρώτα που αποφάσισαν ήταν "η ταύτιση στα σχολεία της χαράς και της μαθήσεως", με αποτέλεσμα τα παιδιά να θεωρήσουν τη γνώση ως ένα ακόμη παιγνίδι και "δεν έβλεπαν την ώρα να πάνε στο σχολείο".

Ο συγγραφέας  με το κείμενό του μας έδωσε το έναυσμα για να σκεφτούμε και να συζητήσουμε σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο είναι οργανωμένη η σχολική ζωή, τις αξίες στις οποίες στηρίζεται και αυτές που προωθεί. Οι μαθητές επεσήμαναν τα σημεία που τους αγχώνουν και τους πιέζουν στο σχολείο που βιώνουν και κατέληξαν περιγράφοντας το σχολείο που εκείνοι ονειρεύονται και διατυπώνοντας προτάσεις για την υλοποίησή του.

Ας δούμε τι λέει για τις ιδέες που παρουσιάζονται στο βιβλίο αυτό και ο ίδιος ο συγγραφέας, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα "Βήμα", στις 27/11/2011.