δημιουργική … γραφή

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

100 χρόνια Ρίτσος!

Επειδή είδα ότι κάποιοι ενδιαφέρθηκαν για το στήσιμο της εκδήλωσης που οργανώσαμε για να γιορτάσουμε την εξέγερση στο Πολυτεχνείο, αναρτώ και την εκδήλωση που προετοιμάσαμε πέρσυ με τα παιδιά του Γ1 του σχολείου μας και παρουσιάσαμε ως αφιέρωμα στο Γ. Ρίτσο. Μιας και το έτος Ρίτσου δεν έχει εκπνεύσει ακόμη, η παρουσίαση εξακολουθεί να είναι επίκαιρη. Λυπάμαι γιατί δεν μπορώ να αναρτήσω και τα κείμενα που ακούγονταν παράλληλα με τα slides από τους μαθητές που συμμετείχαν και τα οποία ήταν το αποτέλεσμα της ατομικής τους εργασίας πάνω στα συγκεριμένα έργα του ποιητή. Οι εργασίες των παιδιών ακουμπούσαν με ευαισθησία και σε κάποια σημεία με εντυπωσιακή αμεσότητα τον ποιητικό λόγο, επιβεβαιώνοντας ότι ένας μεγάλος ποιητής μπορεί να κάνει οποιονδήποτε σκύψει στα κείμενά του να προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα από κει που βρίσκεται.

Ήταν χαρά να βλέπω τους μαθητές μου να προχωρούν ένα βήμα πιο πέρα τις λογοτεχνικές τους αναζητήσεις.

100 XRONIA RITSOS

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

Ευχαριστώ παιδιά!!

Με πολλή χαρά θέλω κι από δω να ευχαριστήσω δημόσια όλα τα παιδιά του Γ2 που συμμετείχαν στην οργάνωση της γιορτής για τη 17η Νοέμβρη.

Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε όλους και έδειξε και σε μας και στους άλλους ότι, όταν προσπαθείτε λίγο περισσότερο από ό,τι συνήθως, μπορείτε να δώσετε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Περισσότερα κι από όσα οι ίδιοι πιστεύετε.

Ελπίζω αυτό να μας κάνει να επαναλάβουμε το εγχείρημα και να ξαναπαρουσιάσουμε κάτι στη σκηνή ... στην αποχαιρετιστήρια εκδήλωση, για παράδειγμα.




Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Αποκρυπτογραφώντας το δίσκο της Φαιστού

Την ιδέα μου τη δώσατε εσείς και επειδή μου άρεσε λέω να το συνεχίσω. Ας προσπαθήσει λοιπόν, όποιος θέλει, να φτιάξει μια δική του ιστορία, αποκρυπτογραφώντας το δίσκο της Φαιστού. Όπως ήδη γνωρίζετε, οι μέχρι τώρα απόπειρες απέτυχαν, όσοι όμως προσπάθησαν να διατυπώσουν υποθέσεις για το περιεχόμενο του κειμένου που απεικονίζεται, υποστήριξαν ότι πρόκειται για κάποια προσευχή, ή τη διήγηση μιας ιστορίας, την αποτύπωση και απόδειξη ενός γεωμετρικού θεωρήματος, ή την καταγραφή ενός ημερολογίου κ.α. Η δική σας φαντασία και εφευρετικότητα πού θα μας οδηγήσει άραγε; Θα δούμε...



Αυτά είναι τα σύμβολα της πρώτης πλευράς:

(A1) 021213011846 (A2) 244012 (A3) 29450746 (A4) 292934
(A5) 0212044033 (A6) 27450712 (A7) 274408 (A8) 02120618[.]
(A9) 312635 (A10) 0212411935 (A11) 01414007 (A12) 021232233846
(A13) 3911 (A14) 022725102318 (A15) 280146 (A16) 0212312646
(A17) 02122727353721 (A18) 332346 (A19) 0212312646 (A20) 022725102318
(A21) 280146 (A22) 0212312646 (A23) 02122714321827 (A24) 0618171946
(A25) 312612 (A26) 02121301 (A27) 23193546 (A28) 100338
(A29) 02122727353721 (A30) 1301 (A31) 100338

και αυτά της δεύτερης, με τη σειρά που απαντούν στη σπειροειδή διάταξη του δίσκου:

(B1) 0212224007 (B2) 27450735 (B3) 0237230546 (B4) 222527
(B5) 33242012 (B6) 1623184346 (B7) 13013933 (B8) 1507130118
(B9) 22374225 (B10) 07244035 (B11) 02263640 (B12) 27253801
(B13) 2924242035 (B14) 161418 (B15) 293301 (B16) 0635323933
(B17) 02092701 (B18) 2936070846 (B19) 290813 (B20) 29450746
(B21) 222936070846 (B22) 27342325 (B23) 071835 (B24) 07450746
(B25) 07241824 (B26) 222936070846 (B27) 0930391807 (B28) 0206352307
(B29) 29342325 (B30) 450746

Να δούμε ποιος θα κερδίσει τη δόξα!